Projekt rozporzadzenia MI zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
Do zaopiniowania został skierowany projekt rozporzadzenia MI zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Dotyczy on:
- kilku drobnych zmian w dopuszczalnych masach i naciskach,
m.in.
W § 3 ust. 1 pkt 1 lit. a określono dopuszczalną masę całkowitą dla przyczepy z osią centralną o wartości 11 ton.
W dodanym § 3 ust. 1 pkt 15 określono dopuszczalną masę całkowitą o wartości 34 ton dla pojazdów czteroosiowych przeznaczonych dla budownictwa, tj. samochodu ciężarowego o podrodzaju wywrotka, samochodu ciężarowego o podrodzaju pojemnik z przeznaczeniem betoniarka oraz z zabudową wymienną o podrodzaju wywrotka albo podrodzaju pojemnik z przeznaczeniem betoniarka.
- zmian konstrukcyjnych polegających na dokładaniu miejsc w samochodach osobowych i autobusach,
- przebudowy samochodu ciężarowego na samochód osobowy § 9f,
- zwiększenia liczby siedzeń w autobusie § 9g
- urządzeń widzenia pośredniego,
- zakazu miejsc stojących w autobusach "BUS 100",
W dodanym § 23 ust. 5 określono zgodnie z wymaganiami regulaminu nr 107 EKG ONZ, że od dnia 1 stycznia 2020 r. autobusy o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h klasy B lub III powinny być przeznaczone wyłącznie do przewozu pasażerów siedzących.
- zmian dla motoroweru i motocykla w warunkach dodatkowych dla pojazdu przeznaczonego do nauki jazdy i egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania,
W § 43 ust. 4 pkt 1 zmieniono brzmienie i określono nowe wymagania dla pojazdów stosowanych do przeprowadzania egzaminów państwowych na prawo jazdy
- wymagań dla samochodu kempingowego.