Błąd komunikacji modułu CEPiK Uploader
Problem:
Błąd komunikacji modułu CEPiK Uploader.
Rozwiązanie:
Przyczyną problemów z generacją podpisu elektronicznego może być:
• zablokowany PIN karty lub nieważny certyfikat - sprawdź stan karty za pomocą jej programu administracyjnego i ją odblokuj używając kodu PUK lub uaktualnij jej certyfikat;
• nieprawidłowa wersja Javy - odinstaluj wszystkie wersje poza najnowszą wersją 8 32-bitową;
• program antywirusowy lub wirus zakłócający działanie programu lub komunikację z czytnikiem USB;
• obecność innych urządzeń kryptograficznych niż czytnik karty używanej do łączenia się z CEPiK 2.0 (tzn. innych czytników kart, e-tokenów etc.) - usuń je i odinstaluj ich sterowniki;
• przejście czytnika USB karty kryptograficznej w tryb oszczędzania energii - w ustawieniach „Zarządzanie energią” czytnika USB odznacz opcję „Zezwalaj komputerowi na wyłączanie tego urządzenia w celu oszczędzania energii”;
• wybrana została nieodpowiednia dla danej karty biblioteka DLL PKCS#11 (CRYPTOKI) - prawidłowe nazwy plików biblioteki DLL modułu PKCS#11 (CRYPTOKI) to:
enigmap11.dll dla kart Encard Enigma;
crypto3PKCS.dll dla kart Asseco Certum (profil zwykły);
cmP11.dll dla kart EuroCert;
CCPkiP11.dll dla kart CryptoTech Cryptocard.
Pełna instrukcja instalacji i konfiguracji modułu CEPiK Uploader jest dostępna w folderze C:\CEPIK2\Instrukcja.