Instrukcja konfiguracji połączenia VPN
Instrukcja konfiguracji połączenia VPN
W przypadku pojawiającego się błędnego komunikatu przy próbie nawiązania połączenia VPN i niemożności połączenia VPN:
„anyconnect was not able to establish a connection to the specific Gateway” – komunikat w aplikacji Cisco AnyConnect
Należy zastosować poniższe kroki:
1. Zalogować się na stronie sd.coi.gov.pl (nazwa użytkownika: cepik; hasło: cepik),
2. Przejść do katalogu Instalatory > VPN,
3. Pobrać plik Cert_infrastruktura_2019,
4. Po rozpakowaniu pojawią się trzy pliki z certyfikatami (INFRAC2_CA, INFRAC2_CA_P, INFRAC2_CA_T), które należy zaimportować do Zaufanych głównych urzędów certyfikacji,
- kikamy "ok" i "dalej" aż do momentu ukazania się komunikatu "certyfikat zainstalowano pomyslnie"
5. Ponownie nawiązać połączenie VPN.
Poprawność nawiązanego połączenia można zweryfikować w wierszu poleceń za pomocą komendy „ping hello.skp.cepik”.